Brandshop
Twoja firma jest już świetna!
Twoje projekty, też powinny takie być.

9 Najważniejszych lekcji na temat projektowania wizytówek.

 

 

Jak zaprojektować efektywną wizytówkę? Nie zawsze możliwe jest spędzenie na rozmowie i poznawaniu innych takiej ilości czasu, jaką byśmy chcieli. Nawet kiedy masz czas na wymianę kilku zdań, twoi rozmówcy nie zawsze zapamiętają to wszystko, co miałeś im do powiedzenia.

 

Ludzie, których widzisz każdego dnia – nauczyciele, inni uczniowie, rodzice, członkowie rodziny – mogą nie wiedzieć o tobie tego wszystkiego, co chciałbyś, żeby wiedzieli. Kiedy ludzie biznesu spotykają się ze sobą, wymieniają się wizytówkami. Te małe kawałki papieru zawierają zwykle imię i nazwisko danej osoby, nazwę ich firm, tytuł, stanowisko i drogę kontaktu( jak numer telefonu lub adres).

 

 

Stwórz własną wizytówkę. Powinna pomóc innym w poznaniu i zapamiętaniu twojej osoby. Najlepiej, gdyby oddawała ogólne wrażenie tego, kim jesteś, czym się zajmujesz, lub mówiła o twoich zainteresowaniach – cheerleaderka, wielbiciel historii, najlepszy uczeń, przewodniczący klasy, gorliwy czytelnik, lub jedyny chłopiec z siedmiorga rodzeństwa!

 

Wizytówka skupia się zwykle na jednym aspekcie danej osoby lub firmy. Możesz być chearleaderką, która hoduje także króliki i pomaga w nauce innym uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych. Stwórz wizytówkę dla tylko jednej z powyższych działalności: twojej kariery szkolnej, lub zajęć pozalekcyjnych.

 


Pierwsze kroki


1. Po pierwsze, zdecyduj, co chcesz, aby twoja wizytówka mówiła innym. Chciałbyś skupić się na twoich zajęciach w ramach kółka artystycznego, czy też ogłosić, że jesteś przewodniczącym klasy? Łatwiej jest wypisać na początku wszystkie informacje na swój temat i zastanowić się nad swoim wyborem, zamiast od razu skupiać się na jednym rodzaju aktywności.


2. Opisz swoją osobę. Po tym, jak zdecydujesz, na którym z aspektów twojej kariery szkolnej lub zajęć pozalekcyjnych chcesz się skupić, stwórz listę lub opisz dany rodzaj aktywności.


3. Zdecyduj, czy chcesz „poważnej” i formalnej wizytówki, czy też czegoś bardziej żywiołowego i nieformalnego.


4. Używając listy sprawdzającej dla wizytówek, wypisz najważniejsze elementy swojego dokumentu. Uwzględnij wszelkie specjalne instrukcje podane przez twojego nauczyciela. Zaznacz te obszary, z których chciałbyś zrezygnować. Jeśli to możliwe, wymyśl swój własny tytuł. Aby zmieścić to wszystko na niewielkim kawałku papieru, możliwe, że będziesz musiał znaleźć sposoby na podanie tych samych informacji za pomocą innych słów. Szukaj krótszych wyrazów. Używaj pojedynczych słów w miejsce dwóch lub trzech innych. Eksperymentuj ze skrótami.


5. Zanalizuj przykładowe wizytówki, które znalazłeś ty sam, lub twoja klasa. Zidentyfikuj te, które mają taki styl, który chciałbyś zimitować lub pożyczyć.


6. Stwórz pierwsze szkice tego, jak ma wyglądać twoja wizytówka – wliczając w to grafikę i ilustracje. (Możesz być w posiadaniu kolekcji obrazów clip art.; jeśli masz dostęp do skanera, możesz zeskanować niektóre obiekty z książek; jeśli masz dostęp do programów graficznych, możesz stworzyć własne obrazy.)


7. Używając szablonu strony lub oprogramowania do wizytówek, przenieś swoje szkice na dysk komputera. Użyj gotowych szablonów i motywów, które podsuną ci jeszcze więcej pomysłów.


8. Wydrukuj swój ostateczny projekt na gotowych szablonach wizytówek, fiszkach, lub zwykłym papierze. Następnie obetnij, skróć, pozbądź się nadmiaru papieru.


9. Wymień się wizytówkami ze innymi uczniami i swoim nauczycielem.

 

 

Jaką ocenę otrzyma Twoja wizytówka?

 

Kiedy wręczysz swoją wizytówkę nauczycielowi, przy odpowiadaniu na jego pytania miej na uwadze następującą listę.


1. Co jest głównym punktem wizytówki?(co powinno najpierw przykuć uwagę oglądającego?)


2. Jaką pracę, rolę, lub zajęcie opisuje dana wizytówka?


3. Czy powinna to być formalna (poważna), czy nieformalna (bardziej swobodna) wizytówka?


Kiedy będziesz wymieniał się wizytówkami z innymi uczniami, wręcz im następująco listę do uzupełnienia. Nauczyciel wykorzysta wypełnione listy kontrolne (zarówno twoją jak i innych osób) do pomocy w ocenie efektywności wizytówek. Bądź sprawiedliwy i szczery.


1. Kiedy patrzysz na wizytówkę po raz pierwszy, co od razu przykuwa twój wzrok?( grafika, nazwa, kolor, etc.)

2. Czy czytając daną wizytówkę jesteś w stanie zgadnąć, jaką pracę, rolę, lub zajęcie wykonuje dana osoba?


3. Czy wizytówkę można łatwo przeczytać? Czy czcionka jest wystarczająco duża? Czy na materiale znajduje się zbyt dużo, lub zbyt mało informacji?


4. Czy myślisz, że jest to formalna (poważna), czy nieformalna (bardziej swobodna) wizytówka?


5. Czy wizytówka się tobie podoba? Dlaczego tak / dlaczego nie?

 

 

Najważniejsze wnioski


Wizytowka… jest jakby przedłużeniem twojej osobowości. To tak jakby dawać innym kawałek samego siebie.” – Ken Erdman, założyciel Muzeum wizytówek, Erenheim, Pa.

Nie jest łatwo określić siebie i zawrzeć w czymś, co ma rozmiar wizytówki, ale osiągnięcie tego może pozwolić ci skupić się na swoich najlepszych stronach. Pomoże ci także rozbudować własny zasób słownictwa, ponieważ spędzisz mnóstwo czasu na próbach określenia samego siebie. Bądźmy jednak realistami - prawie niemożliwe jest powiedzenie o kimś wszystkiego, mając do dyspozycji jedynie niewielki kawałek papieru.

 

 

 

Darmowa oferta

- już za kilka chwil na Twojej skrzynce.

Napisz tu kilka słów o swoim projekcie:

Co otrzymam, bezpłatnie?

- Cennik usług,
- opis terminów i sposobu realizacji,
- gwarancję bezpieczeństwa i poufności,
- 100% bez spamu!

Prawa autorskie - Detektor Plagiatów | Logo i nazwa dla firmy | Mapa strony