Brandshop
Twoja firma jest już świetna!
Twoje projekty, też powinny takie być.

3          kroki do efektywnej kampanii plakatowej. 
- Czyli jak reklamować się plakatami.



Plakat może być fantastycznym narzędziem marketingowym, pod warunkiem, że zostanie zaprojektowany w sposób poprawny i umiejscowiony w strategicznych miejscach. Plakaty reklamowe przykuwają uwagę ludzi i stymulują ich do działania. Pomyśl tylko, na jak wiele filmów poszedłeś do kina tylko dlatego, że zobaczyłeś jakiś świetny plakat. Mając to na uwadze, oto 3 kroki, które pomogą ci stworzyć efektywną kampanie plakatową.

 

 

Krok 1: Zbadaj nawyki zakupowe swojej grupy odbiorców.

Badania rynku są kolejnym krokiem prowadzącym ku kolejnym dwóm etapom. Zanim zaczniesz projektować efektywny plakat, musisz określić, czego chcą twoi klienci i umieścić plakaty w najlepszych z możliwych miejsc, które odwiedza twoja docelowa grupa odbiorców.

Możesz zacząć od ankietowania twoich obecnych klientów. Zapytaj ich, dlaczego kupują to, co kupują i co sprawiłoby, by twoje produkty stały się bardziej atrakcyjne. Zadaj także pytania demograficzne: gdzie mieszkają, rozmiar ich rodzin, rodzaj zatrudnienia. Możesz przygotować drukowane wersje ankiet, które rozdasz w swoim sklepie, lub też umieścisz na swojej stronie internetowej; by zachęcić do wzięcia w nich udziału, zaoferuj kupon za wypełnienie każdej z nich. Skorzystaj z publicznie dostępnych badań nad zachowaniami konsumentów, dostępnych w przypadku większości branż.

Krok 2: Zaprojektuj efektywny plakat.

Kiedy już określisz, czego chcą twoi klienci, możesz zaprojektować taki plakat, który zaoferuje im właśnie to. Pamiętaj, że konsumenci nie tylko kupują produkty, kupują także zaletę, którą daje im dany produkt. Ludzie nie kupują roweru do ćwiczeń, kupują szansę na bycie bardziej sprawnymi fizycznie.

 

 

Możesz opowiedzieć o tych zaletach wykorzystując jedynie kilka słów, pod warunkiem, że użyjesz odpowiedniego zdjęcia, które będzie je uzupełniało. Wybierz coś atrakcyjnego i przykuwającego uwagę: prostsze obrazy wywierają z reguły większe wrażenie. To właśnie grafika jest tym, na co patrzą inni i na czym skupiają swoją uwagę, upewnij się więc, że wygląda świetnie. Nie zapomnij umieścić swoich danych kontaktowych na dole plakatu: swojego numeru telefonu i adresu url.

 

Krok 3: Umieść swoje plakaty tam, gdzie znajdują się klienci.

Dzięki przeprowadzonym badaniom marketingowym powinieneś już wiedzieć, gdzie znaleźć swoich odbiorców docelowych. Jeśli większość z nich uczęszcza na uniwersytet, umieść plakaty w okolicach kampusów studenckich. Jeśli pracują w mieście i korzystają z komunikacji miejskiej, umieść plakaty na przystankach. Jeśli twoimi klientami są młode rodziny, rozmieść plakaty blisko placów zabaw i parków.

 

Dobrymi miejscami na umieszczenie plakatów są także biblioteki, budynki pocztowe i inne miejsca publiczne. W przypadku kampanii na większą skale, tunele metra i przystanki autobusowe stanowią bardzo atrakcyjne miejsca. Pamiętaj także, aby umieścić plakaty w swoich punktach sprzedaży, a mniejsze wersje wysyłać swoim klientom w sposób bezpośredni.

 

 

Darmowa oferta

- już za kilka chwil na Twojej skrzynce.

Napisz tu kilka słów o swoim projekcie:

Co otrzymam, bezpłatnie?

- Cennik usług,
- opis terminów i sposobu realizacji,
- gwarancję bezpieczeństwa i poufności,
- 100% bez spamu!

Prawa autorskie - Detektor Plagiatów | Logo i nazwa dla firmy | Mapa strony