Brandshop
Twoja firma jest już świetna!
Twoje projekty, też powinny takie być.

logo-i-znak-firmowy-projekt

 

Trudno jest znaleźć słowa, które odpowiednio sugestywnie uzmysłowią, jak istotna dla wizerunku firmy jest jakość jej znaku. Logo to nie tylko kolorowy kapsel z rysunkiem w środku; to coś więcej niż nazwa z faktury zapisana dziwną czcionką. Im więcej by się mówiło i im więcej użyło by się wielkich słów, tym bliżej było by się prawdy. Nie da się jej jednak wypowiedzieć w pełni. Logo to oś, centrum i widoczne serce każdej identyfikacji firmowej - nieliczne wyjątki potwierdzają tylko bardzo surową regułę. Brzmi to poważnie, ale nie strasznie. Zaprojektowanie logo, które spełni pokładane w nim nadzieje, jest bowiem jak najbardziej możliwe. Jak to zrobić? Można na przykład tak:

Logo firmowe, w podróży służbowej.

 

dobre-logo

Nigdy nie przewidzisz i nie zgadniesz, w jak wielu miejscach znajdzie się Twoje logo. Jest to wyjątkowo mobilny i wszechobecny element, którego losy nie zawsze będą zależeć od Ciebie. Nie musi to oznaczać niczego niepokojącego - wyobraź sobie, że jakiś dziennikarz chce napisać artykuł o Twojej firmie, bądź też sponsorujesz jakąś imprezę, np.charytatywną. Twój znak pojawi się wówczas w materiałach marketingowych wspieranej fundacji, bądź też na stronach poczytnego magazynu. Im więcej będzie takich okazji - a są one nieodłączne od sukcesu, jaki zapewne chcesz osiągnąć - tym trudniej będzie Ci kontrolować każde użycie Twego znaku. Chodzi tutaj jednak nie o kontrolę, a o co innego - o odpowiednie zachowanie się znaku w każdej sytuacji, o jakiej można pomyśleć. 

 

projekt-dobre-logo


Aby zrozumieć wagę tego postulatu, warto uświadomić sobie, że każde logo może być przygotowane na wiele różnych sposobów i wykazywać rozmaite, mniej lub bardziej szczęśliwe, cechy. Każde logo jest przecież przygotowane jest w jakimś konkretnym programie komputerowym; posiada wymiary, które można okreslić w milimetrach, pikselach bądź innych odpowiednich jednostkach. Jego kolorystyka nie jest po prostu kolorystyką - każdy plik zapisany jest w jakimś systemie kolorów, a nie jest zapisany w innym. Niekiedy, firmowy znak występuje w kilku wersjach różniących się tymi wszystkimi szczegółami.

 

znak-firmowy

Nie jest to na pewno pełna lista wszystkich komplikacji, które dotyczą projektowania logo - pełną listą pozwólmy jednak pomartwić się grafikom. Warto jest znać je przynajmniej ogólnie, by wiedzieć, co tak naparwdę otrzymuje się, zamawiając logo w profesjonalnej firmie.

 

Wymagania techniczne druku offsetowego są zupełnie inne do wymagań internetu; i jedne, i drugie mogą wykraczać poza ograniczenia, które niesie ze sobą wycinanie znaku w metalu, drukowanie go na etykietach spożywczych czy w codziennej prasie. Rozmaitość tych obostrzeń jest ogromna, co powoduje, że nie ma jednego uniwersalnego formatu, który sprawdzi się wszędzie i zawsze. Również dlatego, w dziedzinie przygotowywania i używania znaków firmowych łatwo o niepotrzebne i szkodliwe dla firmy komplikacje. 

 

logo-i-znak-firmowy


Przykłady logo? Oto kilka z wielu:

  • znak powstał jako element stylistyki firmowej strony internetowej i nie istnieje w żadnej innej formie. Istnieje tylko jako mały, kolorowy obrazek niewielkiej jakości - nie da się go z powodzeniem wydrukować na broszurze czy ulotkach, jest ono nieodpowiednie nawet na wizytówkę. Co gorsza, w takiej sytuacji nie istnieje komfortowej edycji jego zawartości. Firma korzysta z tworu, który spełnia niektóre funkcje logo - ale logo tak naprawdę nigdy nie powstało.
  • Nikt nie zamawiał znaku firmowego jako odrębnego projektu - powstało ono niejako przypadkiem przy okazji zamówienia wizytówek, afisza czy pieczątki. Trzeba było przecież - jakoś i gdzieś - zapisać nazwę firmy. Kolejne miesiące funkcjonowania firmy utrwalają w pamięci klientów znak firmowy, który powstał bez poświęcenia mu odpowiedniej uwagi.
  • Logo zawiera wiele detali, nad opracowaniem których właściciel firmy spędził pracowite godziny. Umieścił w nim wiele - skadrowane zdjęcie, numer telefonu, adres strony www, hasło reklamowe. Wszystko to znalazło się na firmowych teczkach, ozdobiło też wielkoformatowy banner zamówiony przez biznesmena. Gdy jednak przyszło do zamówienia wizytówek, logo - zmniejszone nagle do ułamka swojej pierwotnej wielkości - straciło czytelność. Ciągi cyfr i liter zmieniły się w linie grubości milimetra, a zdjęcie - w kilka kolorowych plam.

 

dobre-logo-projekt

 

Można by długo opowiadać o podobnych przypadkach.
Warto jest myśleć, jak zachowa się logo, gdy zmniejszymy je do wysokości centymetra; podobnie, gdy powiększone zostanie do wielometrowych wymiarów.


Kolory powinny zachowywać się odpowiednio niezależnie od tego, czy umieszczasz swój znak na bannerze internetowym, czy też wielkim billboardzie. Zawsze powinieneś mieć możliwość łatwej zmiany kolorystyki bądź innych elementów znaku. Odpowiednie przygotowanie projektu logo czyni te wszystkie kwestie bezproblemowymi.

 

znak-firmowy-projekt

Warto jest planować swoje marketingowe działania - a nie ma działania bardziej podstawowego niż zamówienie logo. Wymagania, które zostaną postawione Twojemu znakowi firmowemu, bywają bowiem zaskakujące.

 

Darmowa oferta

- już za kilka chwil na Twojej skrzynce.

Napisz tu kilka słów o swoim projekcie:

Co otrzymam, bezpłatnie?

- Cennik usług,
- opis terminów i sposobu realizacji,
- gwarancję bezpieczeństwa i poufności,
- 100% bez spamu!

Prawa autorskie - Detektor Plagiatów | Logo i nazwa dla firmy | Mapa strony