Twoja firma jest już świetna!
Twoje projekty, też powinny takie być.

- W tym artykule znajdziesz także wzory i przykłady papieru firmowego.

 

Jak stworzyć dobry papier firmowy?

Materiały marketingowe, które kupujesz dla swojej firmy,

powinny zarabiać dla niej pieniądze.


Być może trudno o bardziej oczywiste stwierdzenie, ale trudno też o trafniejsze. Bardzo często Klienci oglądają Twoje wizytówki, papier firmowy bądź płyty CD dużo wcześniej, niż będą mieli okazję skontaktować się z Tobą bądź odwiedzić biuro. Wygląd i jakość tych materiałów mają więc kluczowe znaczenie.

 

materialy-biurowe

 

Możesz projektować je samemu, z pomocą znajomego bądź też zatrudnisz do tego profesjonalistów. Gorąco namawiamy Cię do skorzystania z tej trzeciej opcji. Nie tylko dlatego, że to my jesteśmy tymi profesjonalistami lecz również z tej przyczyny, że nikt nie przygotuje materiałów marketingowych dla Twojej firmy lepiej niż osoby, które zajmują się tym zawodowo. Każdy lubi najbardziej projekty, które sam wykona - jednak gdy chodzi o zdobycie zaufania szerokiej grupy odbiorców, nie powinieneś ufać zbytnio własnemu doświadczeniu o ile go nie posiadasz. Zawodowi graficy są na ogół lepszymi grafikami niż biznesmeni, Ci z kolei lepiej sobie od nich radzą z prowadzeniem dużych przedsiębiorstw. I tak właśnie powinno być. W większości przypadków korzystanie z usług grafików oznacza oszczędności, zwłaszcza gdy w grę wchodzi ryzyko niewłaściwego przygotowania plików do druku (które jest sztuką samą w sobie, niezależną od kompetencji artystyczno-graficznych).

 

projektowanie-materialy-biurowe

 

Informacje, które przekazuje Twój papier firmowy, to nie tylko adres i numer telefonu wydrukowane w widocznym miejscu. Gdyby tak było, wszystkie papiery świata mogły by wyglądać tak samo - ludzie rozpoznawali by je i tak po numerze faxu. Tak jednak nie jest - oprócz danych kontaktowych papier informuje i sugeruje odbiorcy znaczną ilośc informacji o profilu, charakterze i jakości Twojego biznesu. Wiesz, jak ważna w kontaktach międzyludzkich jest mowa ciała. Tutaj mamy coś podobnego - oprócz oczywistego przekazu słownego (nazwa firmy, numer telefonu, adres www) występuje też ogrom informacji niewerbalnej, której znaczenie jest trudne do przecenienia.

 

Przykłady projektów papierów firmowych.

 

W rzeczywistości zatłoczonego rynku i coraz gorętszej konkurencji żaden Klient nie będzie długo się zastanawiał nad rezygnacją z Twoich usług. Ma do dyspozycji dziesiątki innych przedsiębiorstw i każdy drobiazg ( a może Twoja strona www ładuje się o pół sekundy za długo?) może do skłonić ku innej niż Twoja ofercie.

 

materialy-biurowe-projekt

 

Pierwszy kontakt decyduje najczęściej o wszystkim - nie możesz popełnić tu błędu. Jak to osiągnąć? Zastanów się nad poniższymi uwagami - być może okażą się pomocne, gdy będziesz opracowywał swoje papiery firmowe bądź specyfikację zamówienia dla studia projektowego.

Kilka zasad,o których warto pamiętać:

  • Stylistyka takich materiałów powinna wynikać z wizerunku, jaki chciałbyś wypromować. Logo firmy handlującej zabawkami powinno być znacząco inne niż znak kancelarii adwokackiej. Na dodatek, nawet oglądane rozdzielnie powinny bezspornie kojarzyć się ze swymi branżami. Na całościowy obraz projektu składa się każdy jego element - logo, kolorystyka, liternictwo, gatunek papieru oraz jakiekolwiek inne elementy, na których użycie się zdecydujesz.
  • Czy posiadasz atrakcyjne logo? Jego obecność na papierze firmowym jest obowiązkowa. Jeśli Twój znak nie wyróżnia się zbyt pozytywnie na tle konkurencji, warto pomyśleć nad tym elementem identyfikacji firmy. Znak firmowy powinien pojawiać się na każdej rzeczy, jaka opuszcza Twoją firmę. Im będzie lepszy, tym lepiej dla Ciebie.
  • Kolory, jakich użyjesz w projektach, będą zapewne wynikać po części z używanego logo. Nie martw się jednak, jeśli Twoi znakiem jest czarny kwadrat. Profesjonaliści potrafią dobrać kolorystykę współgrającą z pozostałymi elementami projektu, zgodną z wizerunkiem firmy oraz nie czyniącą projektu nieczytelnym.
  • Liternictwo ma większe znaczenie, niż większość osób sądzi. Standardem jest używanie ustalonego, firmowego kroju czcionki, która powinna byc używana we wszystkich materiałach firmowych. Często używa się dwóch, starannie dobranych krojów. Jeden używany jest w nazwie firmy, do nagłówków, haseł reklamowych itp. Drugi, najczęściej oszczędniejszy, stosowany jest do obszernych tekstów, gdzie czytelność jest ważniejsza od stylistyki. Stosowanie większej ilości czcionek prowadzi na ogół do nieładu i uważane jest za błąd.
  • Co powinno znaleźć się na papierze firmowym? Zapewne nie muszą być to telefony do WSZYSTKICH działów firmy - jednak jakiś numer telefonu umieścić wypada. Hasło reklamowe jest zawsze dobrym pomysłem - zwłaszcza, gdy jest ciekawe i oryginalne. Podobnie jest z dodatkowymi elementami graficznymi - powinny one uatrakcyjniać projekt a nie tylko zajmować miejsce.
  • Gatunek i grubość papieru to cechy, które warto sprawdzić własnymi palcami, zanim podejmie się ostateczną decyzję. Od tego, na jaki papier się zdecydujesz, może zależeć wrażenie, jakie będzie on robił na Klientach. Nawet najlepszy projekt wydrukowany na fatalnym papierze straci wiele ze swego blasku. Odwrotnie - luksusowy papier może uratować opinię o firmie, która nie dysponuje projektem graficznym rzucającym odbiorców na kolana.
  • Pamiętaj, do czego tak naprawdę służy papier firmowy! Zostaw sobie choć odrobinę miejsca na wpisywany tekst :). Przetestuj projekt, drukując na nim kilka typowych w Twojej firmie listów, faktur bądź innych tekstów. Czy wyglądają dobrze?
  • Kiepski projekt będziesz zmieniał z każdym dodrukiem i nigdy nie będziesz w pełni zadowolony. Dobry projekt będzie Ci służył bardzo długo bez żadnych zmian, a płacić będziesz już tylko za druk. Która opcja jest tak naprawdę bardziej ekonomiczna? Oszczędzanie na projekcie i skąpienie mu swego czasu nie jest najrozsądniejsze i potrafi się zemścić na zleceniodawcy. Oczywiście nie znaczy to, że musisz brać kredyt hipoteczny na opracowanie wizytówki. Zapewniamy Cię, że nie musisz.
  • Niektóre kolory kojarzą się z profesjonalizmem i elegancją bardziej niż inne. Jeśli więc zajmujesz się organizacją szalonych imprez dla dzieci, trzymaj się od nich z daleka! Mówiąc inaczej - każdy kolor ma swoje konotacje i budzi skojarzenia, których warto być świadomym i które warto wykorzystać.
  • PISANIE DŁUGICH TEKSTÓW WIELKIMI LITERAMI JEST JEDNYM Z NAJPOWSZECHNIEJSZYCH BŁĘDÓW. WBREW POZOROM, NIE JEST ON CZYTELNIEJSZY OD prawidłowo złożonego tekstu. Wynika to z budowy czcionki; unikanie tego typu typograficznegop "krzyku" należy do dobrych zwyczajów, których warto przestrzegać dla dobra swojego projektu.
  • Pusta przestrzeń projektu nigdy nie jest tak naprawdę pusta. "Białe" framenty papieru firmowego biorą udział w tworzeniu kompozycji tak samo jak te zapełnione. Określ ich wzajemne proporcje z rozwagą - projektowanie tego typu grafiki wcale nie jest wyścigiem, kto więcej zmieści na jednej kartce A4.
  • Nie umieszczaj intensywnie kolorowych elementów w każdym dostępnym miejscu - będą konkurować ze sobą nawzajem i stracą całą siłę wyrazu. Użyj koloru do zaakcentowania istotnych fragmentów projektu - a nie do likwidacji wszelkiej "pustej" przestrzeni.
  • Nigdy za wiele przypominania o spójności - wszystkie materiały firmowe powinny być utrzymane w spójnej, konsekwentnie rozwijanej stylistyce. Modyfikacja któregokolwiek z elementów systemu winna wiązać się z jego aktualizacją i zmianą wszystkich pozostałych elementów.

 

Wzory i przykłady papieru firmowego.

 

materialy-biurowe-propozycje

 

firmowe-materialy-biurowe

 

materialy-biurowe-dla-firmy

 

Darmowa oferta

- już za kilka chwil na Twojej skrzynce.

Napisz tu kilka słów o swoim projekcie:

Co otrzymam, bezpłatnie?

- Cennik usług,
- opis terminów i sposobu realizacji,
- gwarancję bezpieczeństwa i poufności,
- 100% bez spamu!

Prawa autorskie - Detektor Plagiatów | Logo i nazwa dla firmy | Mapa strony