Brandshop
Twoja firma jest już świetna!
Twoje projekty, też powinny takie być.

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową? 

 

Prosta i zarazem efektywna ulotka. Małe firmy i przedsiębiorstwa domowe mają 3 rodzaje środków autopromocji: kontakt bezpośredni z potencjalnym klientem, marketing szeptany i drukowane materiały reklamowe. Wszystkie pozostałe formy reklamy oznaczają wzrost kosztów, które mogą w znaczący sposób nadwyrężyć budżet firmy.

 

skuteczna-ulotka

Prostota!

 

To tak naprawdę bardzo proste. Ulotka ma jedno zadanie. Promocję twojego biznesu. Może to osiągnąć na wiele sposobów: powiedzieć ludziom, co możesz dla nich zrobić; powiedzieć im, czego potrzebują; powiedzieć im, czego pożądają, lub wspomnieć o ofercie specjalnej. Następnie zamieszcza się szczegóły: nazwę twojej firmy, numer telefonu i/lub adres.

 

Mimo to, niektórzy ludzie są w stanie zaburzyć tę prostą koncepcję. Jak często znalazłeś w swojej skrzynce pocztowej tandetnie wyglądającą ulotkę? Co się z nimi dzieje? Lądują prosto w koszu, lub służą jako podpałka.

 

Trudno jest zachęcić ludzi do zabrania do domu całego tego składu makulatury pełnego „profesjonalnych” materiałów reklamowych, biorąc pod uwagę ich ilość, jaka pojawia się pod naszymi domami każdego dnia.(Tam, gdzie mieszkam, wycinają obszar lasu odpowiadający wielkością boisku piłkarskiemu, by wyprodukować tygodniową ilość ulotek jedynie dla jednej skrzynki pocztowej).

 

Niektórzy początkujący specjaliści DTP pracują metodą „chybił-trafił”. Mają komputer, posiadają obrazy clipart zapisane na twardym dysku wraz z procesorem tekstu (lub też wydali pieniądze na CD pełne podobnych obiektów) i wrzucają w swój projekt każdy możliwy obraz i czcionkę, jakie tam się zmieszczą.

 

Najważniejszą zasadą, której powinieneś przestrzegać, jest konieczność zachowania prostoty projektu. Ogranicz ilość poszczególnych elementów do minimum. Nie rozpisuj się zanadto, dodając kolejne słowa tylko po to, by sztucznie wydłużyć tekst. Najlepsza treść do czytania to taka, która jest dobrze edytowana i poddana korekcie (co sam musiałem zrobić po tym, jak opublikowałem ten artykuł, a błędy wyłapał pewien czytelnik o sokolim wzroku, który napisał do mnie w tej sprawie… wielkie dzięki Don! :-D).



Nikt nie czerpie przyjemności z czytania bezmyślnych wypocin.
- To strasznie wkurzające.

 

 

Istotne etapy tworzenia ulotek



Krok pierwszy: Przykuj uwagę

 

Użyj dużego, pogrubionego NAGŁÓWKA. Albo odpowiedniego obrazu, który będzie współgrał z twoją ulotką. Zapomnij o obiektach clip art., jeśli nie mają żadnego związku z tematem. Zamiast wpychać je gdziekolwiek tylko możesz, lepsze okazać się może zatrudnienie kogoś posiadającego umiejętności artystyczne. Grafiki clip art mają liczne wady: 1) nie zawsze są takie, jakie chcesz i 2) mogą być wykorzystane przez każdego, kto ma do nich dostęp.

Bądź kreatywny. Narysuj coś, przetwórz, zeskanuj, pobaw się z tym na swoim komputerze i zapisz w formacie WMF (Windows Meta File, format zapisu obiektów clip art.)

 

Krok drugi: Wzbudź PRAGNIENIE

 

Kiedy już przykułeś uwagę potencjalnych klientów, musisz wzbudzić ich zainteresowanie. Masz do wykorzystania kilka linijek tekstu i akapitów, by powiedzieć ludziom, z czym mają do czynienia, a oni zdecydują, czy tego właśnie chcą. Może to być oferta specjalna, darmowa usługa, oferta ograniczona czasowo, unikalny punkt sprzedaży, albo coś wyjątkowego związanego z twoim produktem lub usługą.

 

Krok trzeci: Wezwij do działania

 

Przechodzimy do działania. Potencjalni klienci muszą zareagować na reklamę. Podajesz im zatem szczegóły, dzięki którym będą mogli się z tobą skontaktować. Twoje imię i nazwisko, nazwa firmy, adres i numer telefonu. Wykorzystaj także swoje logo (wiesz już, jak to zrobić, czytałeś przecież mój poprzedni artykuł).

 

 

 

 

 

 

Darmowa oferta

- już za kilka chwil na Twojej skrzynce.

Napisz tu kilka słów o swoim projekcie:

Co otrzymam, bezpłatnie?

- Cennik usług,
- opis terminów i sposobu realizacji,
- gwarancję bezpieczeństwa i poufności,
- 100% bez spamu!

Prawa autorskie - Detektor Plagiatów | Logo i nazwa dla firmy | Mapa strony